fredag 17 december 2010

Galet!

Det är sjuka saker som händer på mitt jobb nu! 14 st varslade!!! och mest från natten trots att det inte är vi som klantat oss! Så typiskt när vi har ett gäng som funkar superbra, äntligen! Så blir nästan alla varslade.... och ingen logik är det heller.... ingen speciell lista som de tas ifrån. är det någon mening med att vara med i en fackförening när det ändå inte hjälper?
Jag är iaf glad åt att jag varit fast anställd så pass länge att jag är relativt säker. Men man vet ju tydligen aldrig vad som kan hända!
Typiskt att detta händer när jag vill (och har blivit lovad) få en plats på dagen. Nu vet jag ju inte när det kan hända. =(

Imorgon ska det slås in juleklappar! Och i morse när vi åkte hem från jobb fick jag lite panik eftersom jag inte kommit på ett enda rim! jag har ju fått för mig att alla rim måste vara klara när jag slår in paketen så det blev att sätta sig och rimma kl 07.00 efter 12 timmars jobb! Men det blev så bra så! =)

ska även ta oss ut till Cleashallen imorgon och försöka hitta ett fint litet köksbord till Tommys mamma. Får se om vi hittar något och sen om det får plats i bilen!

Det där med att få vara ledig den 23/12 gick ju sådär. Inte mycket man kan göra med en personalchef som är lite smått handlingsförlamad. Ska man få något gjort får man göra det själv. Efter besked om att det inte går att lösa och att det inte finns tillräckligt med behovare så tog det en timme innan Tommy hade löst så vi kan få gå hem iaf 3 timmar tidigare. Sådär ja!

Två dagar ledigt innan jul! ojojoj... tur att det mesta är fixat och klart! Bara paketer som ska packas in kvar! och det med fin jultejp från Ullared! Hurra!

GOD JUL!

Inga kommentarer: