söndag 26 december 2010

Fin jul

En sån bra jul det blev! Fick så fina paketer och gav bort så fina paketer med! Pastatallrikarna jag fick var ju bara sååå fina! Och bra filmer och böcker, och många bra presentkort så imorgon bär det av till Entré och Burlöv för att mellandagsfynda! Yey!
Tommy blev verkligen glad för sin julklapp också, så allt var lyckat!

Idag ska vi fira min fina lilla mamma som snart fyller år. Fin paket ska hon få. Så det blir mys med familjen idag igen! Igår var vi där på spelkväll och det var väldans skoj! Brainstorm och Retro! Bra spel!

Jag har precis vaknat och Tommy har precis gått in och lagt sig efter att jag hittat honom sovandes på soffan när jag gick upp.

Ok, nu vill jag faktiskt inte ha mer snö! Inte efter att vi blir totalt bortglömda här ute när det gäller plogning och skottning! Vägen in till parkeringarna är totalt igensnöade och bilar som inte blivit flyttade är helt täckta av snö. Finns ingen chans för dem att få ut bilen. En bil fastnade på väg in till parkeringen så nu kommer ingen in. Fast det vill man ju inte ändå. Så nu har alla fått ställa bilen på vägen utanför. De skulle ju bara våga ge oss alla böter för det! Helt sjukt att de inte har brytt sig om att ploga våga vägar. Folk sitter verkligen fast. Tänk de som verkligen behöver sin bil nu i dagarna. Går inte! Tommy har nog aldrig puttat så många bilar i sitt liv som han har gjort dessa dagar. I torsdags stod vi i kö för att komma in till Entré. Alla som skulle fram i svängen körde fast så två tjejer som antagligen jobbar som vakter eller något på Entré fick stå i korsningen och se till så alla kunde köra fram. Som trafikpolis! Och Tommy, den snälla själ som han är, gick ur vår bil och hjälpte till de bilar framför oss som fastnade. Sen puttade han iväg mig och äntligen kom vi fram!

Sjuk vinter!!


Vår en balkong! Går ej att öppna dörren, nu är det lite mer snö!

Upp till taket

Fina syster är glad på Julafton

Fin bror är också glad!

Tommy med!

Sen kom Tomten! Barnen får hjälpa till!

Mimi älskar oliver! Fick en egen burk!

Hemma på vårt område när vi kom hem!

Bil insnöad
















Så nu blir det lite mys innan det bär av igen till Stp. Inte så kul att köra i detta väder men det är ju trots allt jul!

Och Julen - Det är en glädjens tid!

God fortsättning på er!

Inga kommentarer: