lördag 4 december 2010

Fixad...

... i håret har jag blivit idag! Äntligen! Emilie färgade min stooora utväxt och klippte bort slitet hår. Så nu är allt bra igen!

Idag har jag ATF (arbetstidsförkortning) så jag är alltså hemma och Tommy jobbar. Har just sett Idol och Olle åkte ut. Tråkigt... Förstår inte vad alla ser i Jay. Inget speciellt med honom tycker jag... mest lite irriterande!

Jag har nog bestämt mig för vad jag ska ha på mig på julfesten. Tror jag...
Det ska bli så himla kul iallafall!!
Och dagen innan är jag i Köpenhamn på den årliga övernattningen med familjen. Gå runt på Tivoli och titta på fina ljus, dricka starkglögg (fast inte jag, jag dricker starkchoklad), ha 5-kamp och sen äta god mat! Så mysigt så!

Vi har hunnit med att pynta hemma också, fast jag har kommit fram till att vi har alldeles för lite pynt alltså! Lite tomtar och lite ljus har vi. Men jag insåg att vi endast har en ljusstake! Det går ju inte för sig alls! Måste ha minst två till!! Fixa, fixa! Och inget glitter har vi uppe? Fast var skulle jag ha det någonstans?? hmmm... runt tv:n hade väl varit lite spexat? men det hade väl han den där mannen aldrig gått med på....
Gran har vi ingen... och det är faktiskt ok. Hade det ett år och det blev ingen hit! Med tre katter som är väldigt nyfikna och lekfulla så kan man inte hänga så mycket i den eftersom det bara hade åkt av ändå. Så lite pynt blev det men bara från mitten och upp!?! Knäppt... och glitter gillar katter mycket så det äter de gärna upp. Sen fick vi en gran om barrade heeeela tiden och väldigt mycket! Så jag nöjer mig med granen i Staffanstorp. Den är alltid lika fin och den klär vi alltid tillsammans ändå! Där kan vi lägga till att det året som mina katter var med under julen så hittade vi Lucas mitt i granen. Helt plötsligt så stack ett katthuvud ut från granen i huvudhöjd! Ja, det var faktiskt väldigt lustigt... Men det kanske inte ska upprepas!

Sååå mycket snö vi har! I Like! Vår balkong går för tillfället inte att öppna mer än 2 dm. All snö samlas där eftersom det inte kommer någonstans. Under all denna snö ligger våra utemöbler. De skulle vi åka iväg med till mina föräldrar och förvara under vintern. Men så kom snön så plötsligt och nu kommer vi ju inte ut för att hämta in dem!! Typiskt...


Gandalf fick lite pynt... han tycker om julen!

Rocky älskar julen!
Nä, nu blir det lite spel och lite Tre Kronor. Bara 3 säsonger kvar nu! Massa har försvunnit och igår tog Viktoria livet av sig. Och Birgitta har dödat Ann-Sofie... ojojoj... drama drama drama!!

Puss Puss 

Inga kommentarer: