lördag 13 november 2010

Min älskade telefon...

... är sönder!
Min fina nya iPhone 4 som jag bara haft i drygt en månad gick sönder för någon vecka sen. Mikrofonen blev knäpp. När jag ska prata med någon hör personen bara ett fruktansvärt oljud, som typ megastörningar! Och hos mig låter det som om man sitter för nära en dator med telefonen fast man inte gör det!

Skickade iväg ett mail till Tele2, de skickar ut en fraktsedel och papper jag ska fylla i och skicka till deras service. Brightpoint! Namnet gör sig inte rätt!

Skickade iväg den i måndags. Igår får jag tillbaka den! Glad i håven går jag till Ica och hämtar ut den. Kommer hem, öppnat paketet. Allt ser ut precis som jag skickade in det! Mina uppgifter och kvittot ligger i och telefonen.... olagad! Ingen förklaring på varför de bara har skickat tillbaka allting eller något! De har väl bara öppnat den, sett att allt ser normalt ut och sen skickat tillbaka. Inte ens prövat att ringa med den. Då hade dem ju märkt felet!
Så jäkla besviken. Inte ens en lapp om vad de gjort!!! Eller inte gjort!!!!

Och eftersom det är helg så kan jag inte ringa någon förrän på måndag! Har skrivit mail till både brightpoint och tele2 sålänge. Tele2 skrev i första mailet att om det var fel på telefonen skulle jag få en utbytestelefon! Vadå OM det är fel! Klart det är fel! annars hade jag ju inte skickat in den.

Så nu sitter jag fortfarande med Tommys gamla iPhone 2g som är superseg och inte kan alls så mycket som min.

Sur!

Får helt enkel dricka en massa vin idag och glömma mina bekymmer.
Tar nya tag på måndag!

Puss & kram

8 kommentarer:

Anonym sa...

en trasig telefon är inte hela världen - bara halva

modern

Desirée sa...

YAY! Du har en blogg :) LÄSA LÄSA!! Ses ikväll.

Stina sa...

Mest störigt är ju att jag betalar för en telefon som jag inte kan använda!

Yey Desirée!!!!

Linda sa...

...Och mycket vin blev det?

Stina sa...

Mycket vin blev det! =)

ÅSE sa...

EN BLOGG! JAA vad kul!

Lisa sa...

Hahaha, glad i hågen heter det. Inte glad i håven. Fin blogg annars!

Stina sa...

Men jag har alltid tyckt att håven är mycket roligare!