lördag 13 november 2010

Trötter...

Sovit helt knäppt dessa dagar. Är så trött... sova lite, uppe länge, sova lite, uppe längre. Men imorgon kan jag sova ut iaf. Inget planerat innan festen på kvällen! Trevlig quizfest hos Andreas. I looove quiz!!

Elin åkte ut ur Idol!!! Äntligen!!!! Borde hänt för längesen!! Heja Olle! Härligt John Mayer-stuk på honom! I Love!

Så då har man lite dagar kvar ledig innan vi går på nya veckan på onsdag. Imorgon är det partaj, söndag farsdag-middag (mys), måndag tvätt, tisdag - byta däck och möte på jobb. Ja, sen är man inte ledig mer förrän veckan efter... usch!

Jag har som sagt 3 underbara hankatter. Tänkte berätta lite om hur olika de är varandra. Lucas och Rocky är syskon, de enda kvar i kullen så jag tänkte minsann inte dela på dem! Dock har de nog olika pappor för de är inte ett dugg lika varandra. Rocky är svart och vit (såg ut som Hasse Alfredsson när han var bebis) och rent ut sagt en.... vad ska jag säga... lite mindre smart katt! Klumpig, korkad men med ett väldigt stort hjärta. han älskar att kela, ligga i sängen när han får, och tigga mat! Jag menar värsta fjäsket med puppyeyes och strykningar mot en!

Lucas är grå-spräcklig, väldigt tjock, extremt nyfiken och en äventyrare! Han är den som har kostat mamma mest pengar. Att kasta sig ner från 4:e våningen och slå av sina hörntänder är varken bra för någons hjärta eller plånbok!! Han tar alla chanser han får till att balansera på balkongräcket, springa på tak och annat bus. Däremot är han den snällaste och mest öppnaste katt vi har. Älskar alla och vill bli buren som en bebis typ jämt. Kan springa efter en i timmar och jama innan man helt enkelt får plocka upp honom.

Sen har vi lillebror Laban. Han kom till oss ungefär ett år efter de andra. Han är helt vit, har tjock päls och stora mjuka tassar. Finns lite angora i honom. Han är den mest oförutsägbara katten vi har! Han är extremt blyg mot främlingar. Tycker mest om mig, sen Tommy och vissa av våra kompisar som han har blivit van vid. Ska någon som aldrig träffat honom fram och klappa så kan han lätt börja skaka av rädsla! Han är inte lika gosig som de andra men helt plötsligt kan han få för sig att kela lite och komma och lägga sig. ja, man vet aldrig med honom. Men han är min bebis! =)

Som alla andra småbrödrar så vill Laban alltid vara med och leka med de större barnen! När Lucas och Rocky busar så springer Laban efter och försöker bita de andra i benen! Och då kommer liksom leken av sig för det tycker ju varken Rocky eller Lucas är så kul! När de större katterna busar så flyger det hårtussar hit och dit, det går riktigt vilt till. När någon av de andra busar med Laban är det mycket lugnare.
En rolig sak Laban däremot gör är att hoppa. Han kan från stående fot hoppa rakt upp typ 1,5 meter, slå en volt och sen springa iväg och bara få fnatt! Helt knäppt, men mycket underhållande!

Ja, vi har aldrig tråkigt med katterna här hemma iaf!
En sak till är ju att ingen av dem riktigt jamar som en normal katt ska! Lucas låter som en liten duva, laban som en knarrande dörr och Rocky låter faktiskt nästan aldrig.... bara ibland går han in i datarummet och låter väääldigt högt. Jag tror att det är för att det är ett lätt eko där inne... OOOAAAAUUUUOOO.... typ...  lite konstigt!







Så, nu vet alla vem dem är om det skulle komma upp något senare!

Sitter och spelar dataspel mest nu när man är uppe själv! Fastnar så lätt på Big Fish! Väldigt många roliga spel där! Funderar dock på att dra igång Sims snart igen! Så blir Tommy glad! =) Eftersom vi har våra datorer rygg mot rygg så tvingas han lyssna till alla mina spel, inte så uppskattande alltid! Men det struntar väl jag i!

Nähä, äta en macka, spela lite till, sen fixa färdig quizen jag ska ha med mig imorgon!

Puss & Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefint Stina!!
Du skriver mycket trevligt!
Roligt att läsa!
/ Pa

Stina sa...

Tack Tack! =)

Anonym sa...

rocky e bäst =))) /vixi